חזרה לבלוג →

לדבר על כסף זה דווקא רומנטי

שמרית הגיעה אלי למשרד בוכה, בלי שום הכנה או הקדמה למטרה שלשמה התכנסנו. התיישבה מולי והחלה לצעוק: "חוצפן", "הוא מגעיל אותי", "איך הוא מעז?", "איך הוא מעז לבקש ממני לחתום על הסכם ממון???", "מה הוא חושב לעצמו?"

שמרית בחורה יפיפייה ומוכשרת בת 35 שלא חסר לה כלום. את שמרית הכרתי כשטיפלתי לה בעניין משפטי לפני מספר שנים ושמרנו על קשר טוב, כך שידעתי שהיא עומדת להתחתן בקרוב. בן זוגה של שמרית, בחור נאה מאוד, בן 40 שעבורו יהיו אלה נישואיו השניים לאחר גירושין מתישים עד מאוד. שמרית שכירה ובן זוגה עצמאי, שניהם מרווחים שכר נאה מאוד ונחשבים למאוד מוצלחים, כל אחד בתחומו.

שמרית, יקרה שלי, אמרתי, את אדם עם ראש פתוח מחושב והגיוני, דעי לך שהסכם ממון זו הצעה נפלאה! זו הדרך שלך ושל בן זוגך "להוציא" את העניינים הכלכליים ממערכת היחסים שלכם וליצור לכם ספר הוראות למקרה שבו תחליטו לסיים את היחסים. אני מסכימה, הוספתי, שזה נראה קצת לא רומנטי לדבר על ממון ופרידה רגע לפני החתונה, כשהאהבה שלכם בשיאה. אבל מניסיון, זה טיימינג מושלם.

כאחת שליוותה המון זוגות לפני החתונה שלהם בעשור האחרון, אני יכולה לשתף אותך ש 90% מהם לא מעזים לדבר על כסף, הם מדברים על הכל חוץ מכסף וכאן מתחילה הבעיה. שמרית אהובה, את צריכה להבין שהממון הוא חלק בלתי נפרד מהיחסים המשותפים שאתם בוחרים לבנות יחד, כמו הבית שתבנו או תנהלו יחד, הילדים שתגדלו, ההחלטות שתקבלו...

אני מציעה לך שתתחילי לדבר כסף בזוגיות, בדיוק כפי שאת מדברת עם בן זוגך על מה תאכלו לארוחת ערב, או כמה ילדים תרצו. שיח פתוח זה מה שהופך את הכל לבהיר וברור. שיח נעים וכנה על כסף הוא שמצליח להוציא את העוקץ מהסכם הממון. תחשבי על זה, אמרתי לה, הסכם הממון מעגן את הדברים החשובים שהופכים לחשובים עוד יותר כשמחליטים חלילה לסיים את היחסים.

כסף זו לא מילה גסה! בייחוד ששניכם מגיעים עם ממון שכל אחד צבר בעצמו עוד לפני שהכרתם.

להסכם הממון יש יתרונות נוספים, הוא כולל מנגנון לפתרון חילוקי דעות לאחר הפרידה, אופן חלוקת רכוש שצברתם לפני הנישואין, רכוש שצברתם במהלך הנישואים, החובות העתידיים שלך או של בן זוגך, הזכויות פנסיוניות או כל דבר אחר שתרצו להתייחס אליו בקשר ליחסים המשותפים שלכם.

והיתרון הגדול בכל הסיפור הזה, שעכשיו האהבה שלכם בשיאה אתם פותחים שיח רגוע, כנה ואוהב באשר לסוגיות שונות שבעת פרידה לעיתים רבות הופכות לקשות ועשויות להוביל להתדיינות ארוכה ומייגעת.....

שמרית השתכנעה.

למחרת הגיעה לפגישה עם בן זוגה לאחריה קיימנו סדרת פגישות במהלכן עמדתי על אופי הזוגיות שלהם, רמת הפתיחות של כל אחד מהם לנושאים שונים וחדשים. לאחר שהצלחתי ללמוד את נקודת המבט של כל אחד מהם על פרידה, ממון ומה שביניהם, בניתי הסכם ממון שתואם את הדינמיקה הייחודית להם, שמאפיין את השיח ביניהם והשקפת עולמם.

אני מאחלת להם שהסכם הממון יעלה אצלם אבק.

מאמרים מאותה קטגוריה

קצת עליי

יהודית לוי, עורכת דין ונוטריון, בעלת משרד בוטיק מזה 14 שנים ומתמחה בענייני משפחה, גירושין, צוואות, ירושות, הסכמי ממון, הסכמי זוגיות והורות משותפת וייפוי כוח מתמשך. משרדי הוקם לאחר שסיימתי לימודי משפטים בהצטיינות וצברתי ניסיון רב בתחום המשפט ובקיאות רבה בהלכות החדשות במרוץ השנים, תוך ייצוג בכל הערכאות המשפטיות.

חפש לפי תגיות

Feedback
בודק...